מציץ מבעד – בלקלב וולאסקס
מאמר בידי מטר אנגל
לאוניד בלקלב תמיד הזדהה עם מאסטרים קלאסיים ומודרניים כמו רמברנדט, סרוב ולויתן. הוא קורא להם המורים שלו, אשר לימדו אותו כיצד להשתמש בעין ביקורתית ואור בכדי ליצור צבע וגוונים אל תוך מציאות על הבד.
ב1990 לאוניד בלקלב עלה לארץ ישראל מהאיחוד הסובייטי (מולדובה), שם הייתה לו קריירה אמנותית מבטיחה. כמו אמנים אירופאים רבים המגיעים לארץ ישראל, בלקלב הרגיש "הארה" באור החדש הזה, והוא החל לחקור אותו ביסודיות, בעיקר עם נושא קבוע אשר היה נגיש תמיד, דיוקנו. דיוקנאות מוקדמים אלו הם אישיים, שטוחים בצבעוניותם אך עדיין מנוגדים באור. ככל שעבר הזמן ומחקרו של בלקלב העמיק, האור עצמו הפך יותר ויותר לנושא הציור.
בעודו ממשיך עם הדיוקנאות העצמיים, בלקלב עבר מקומפוזיציה קרובה לרחוקה, השתמש במראה וצייר את השתקפותו בה, כמו גם את המראה עצמה "מרחפת" בסטודיו כמו שער בין-ממדי. לרוב בלקלב לוכד את עצמו מציץ אל המראה בין משיכות מכחול על הבד, מסתכל בתשומת לב על הצופה (ועל עצמו), חצי מגופו ודיוקנו מוסתר מעבר לקצוות המראה.