בסיפור אברהם ושלושת המלאכים מושם דגש רב על האנושיות והגדולה של האב הגדול. לפי המדרש, האל נגלה אל אברהם וברחמו עליו "מוציא חמה מנרתיקה" כדי שחום היום ירחיק מסביבת מגוריו אורחים רצויים ולא רצויים, שודדים וליסטים, שכן היה עליו להחלים לאחר ברית המילה שעבר. בעודו יושב בפתח אוהלו כחום היום, מגיעים שלושה עוברי אורח מסתוריים. אברהם המבוהל ניגש אליהם בריצה, על אף מצבו הרעוע. בתחילה, אברהם חושד בכוונותיהם, שכן הוא למוד קרבות עם תושבי הסביבה על מים ומקנה. כאשר מתחוור לאברהם כי אין מדובר בסכנה, הוא משתחווה אל האורחים ומזמינם למאהל. הוא מיד שוטף את רגליהם במים, כמנהג עמי האזור באותה תקופה, ולאחר מכן פורש בפניהם את כל טוב המאהל אשר יש בידו לתת. צילום דיוקנו של אברהם על ידי כהן מתמקד במחווה זו, תנועת הנתינה אשר מייחדת את אברהם בסיפור המקראי.
בעבודה הפנורמית הראשונה בתערוכה, אוהל אברהם, בנה כהן סצנה מבוימת המתארת את מחוות שטיפת רגליו של המלאך מיכאל, תוך שימת דגש על החסד האנושי הכרוך בפעולה זו. כהן מתמקד בבניית הסצנה כפי שהיא מופיעה בכתובים ומתאר את יושבי המדבר בני תקופת התנ"ך. בעבודה זו יושבים המלאכים כפי שמסופר בסיפורי המיתולוגיה היהודיים ובתפילות המבוססות עליהם (כך למשל, "מימיני מיכאל, משמאלי גבריאל, מלפני אוריאל, מאחורי רפאל, ומעלי שכינת האל" – מתוך תפילתשמע על המיטה).
שתי דמויות חשובות נוספות מופיעות בצילום: שרה הנחבאת באוהל ופניה מציצות קמעה בשומעה על לידת בנה המתקרב, וישמעאל בן השלוש עשרה, גם הוא כואב ודואב מברית המילה, מביט על המחזה מהצד במחווה המרמזת על השוני והזרות של הבן, שיגיעו לשיאן בהמשך הסיפור. אור השמש הפורץ מבעד לצמרת השיטה מחבר בין כל הדמויות בעבודת הצילום. הן מאוגדות תחת אור אחד, האור האלוהי, אשר ממחיש את הרעיון "מעליי שכינתאל", ומבטאת את סגירת מעגל הסיפור דרך עדשת מצלמתו של כהן.
עבודה נוספת המוצגת בתערוכה היא גרסה ליצירתו של ג'יימס טיסו, אברהם ושלושת המלאכים (1897). בסצנה זו אברהם שרוע על הארץ במחוות תחינה או זעקה. פניו נסתרים, ואילו פני המלאכים גלויים. בציורו של טיסו יש משום התרסה כלפי הסיפור המקראי, שכן בציירו את המלאכים גלויי פנים מאניש טיסו את מהות המלאך ומציירו כלובש צורה, אך בעוד שאצל טיסו הדמויות מפיצות אור על ידי שקיפותן ולובן בגדיהן, כהן מציג דמויות כהות עור ומזוקנות, כאומר האלוהי נמצא בכל אחד מאיתנו ולמול פנינו, עלינו רק להישיר מבט ולראות.
העבודה הפנורמית השלישית המוצגת בתערוכה מתארת את הפסוק המקראי "וילכו סדומה" (בראשית, י"ח, כ"ב). בעבודה זו, אברהם מלווה את המלאכים לדרכם ולמשימותיהם השונות – מי להרס ומי לחסד. לפי המדרש, רק גבריאל ורפאל יצאו לסדום ואילו מיכאל עלה השמיימה, אך אברהם אינו חדל מתחינותיו להצלת סדום. עבודה זו מתכתבת עם יצירתו המפורסמת של גוסטב דורה, אברהם ושלושת המלאכים (1860). אצל דורה, המלאכים בולטים בצחות עורם על הרקע הכהה ומקרינים מאורם על אברהם סתור הפנים היושב תחתם. כהן מתאר את אברהם יושב על האדמה, מבקש להתמקח על הצלת סדום, בעוד המלאכים יוצאים לדרכי ההרס. רפאל אשר סיים את משימתו חוזר למעופו השמיימה. בעוד אצל דורה, תעופת המלאכים באה לידי ביטוי בתחושת ריחוף קלילה העוברת דרך קפלי בגדיהם, כהן בוחר לתאר את תעופת המלאכים באופן יותר מוחשי, כשהם ממש נישאים באוויר. תיאור התעופה הוא אך טבעי לכהן, אשר ממשיך בזאת את סדרת מלאכים ושרפים הקודמת שלו.
בהמשך לעבודה זו, בעבודה הרביעית בתערוכה, מלאכים, מתוארים שלושת המלאכים בתעופה על רקע שחור אינסופי. הדמויות בצילום זה מעופפות באוויר כחלק מתפיסת עולמו הצילומית של כהן. לצורך צילום סצנות אלו שכר כהן את אוהל "קרקס פלורנטין" וצילם את הדמויות קופצות באוויר מעל טרמפולינת ענק.
לצד שלושת הצילומים הפנורמיים הגדולים, מוצגת קבוצת דיוקנאות של המשתתפים בפרויקט. יש בצילומי הפורטרטים ניסיון להדגיש את האנושיות של כל דמות בסיפור, כמעין כתוביות בסוף כל סרט, המציגות את השחקנים השונים שהשתתפו בו. בצילומים אלו מציג כהן את עמדתו האישית כלפי הסיפור, כשהוא מאניש את הדמויות המיתיות הללו בניסיון לעמת את הצופה עם האנושיות הנמצאת בכל אחת מהן.
[1] כפי שמצוטט ב"האמן פרנסיס פירת' ", רבעון ירושלים, קובץ לא מצוארך, עמ' 56